Ets a » Weblog MadTeam.net » Arxiu de Resenyes » » Pic De Cataperdís. Ruta Normal Desde Les Basses Del Port De Rat
Excursionisme | Pirineu - Andorra
Pic de Cataperdís. Ruta Normal desde les Basses del Port de Rat
Tipus d'Entrada: RESENYA | 1 visites

La ruta normal d'aquest es un itinerari molt accesible que ens pot permetre fruir d'un dia d'alta muntanya amb la familia. Pels mes exigents, però, també trobem la seva ruta per la Cresta NW o també l'acces desde la bonica vall de l'Angonella. (descrit també a l'apartat de rutes)

Des de el Coll del Cap de la Coma només ens queda seguir la carena fins al cim

En vermell la ruta normal, en blau la Creta NW i en verd l

Accés: Des del poble del Serrat seguim la carretera CG3, que va fent bastantes llaçades fins trobar els primers remuntadors de les pistes d'esquí, a partir d'aquí, en temporada d'esquí ja no podrem continuar.
Hem de seguir la carretera, que voreja un contrafort, deixem a la dreta el camí que va a Tristaina i arribem fins al final de les instalacions d'esquí. A partir d'aquí la carretera es converteix en una pista de terra que està en molt bon estat, fins arribara les bases del Port de Rat, on aparcarem. A la dreta veurem un tunel que forma part d'un antic projecte d'unir Andorra amb el Pais de Foix per la vall de Solcén.

0:00 Basses del Port de Rat 2352m.- Aquí es on deixem el cotxe, i des d'aquí mateix ja podem veure el Pic de Cataperdis i la seva bonica cresta NW. Agafem la pista d'esquí a l'esquerra (E) que ens duu suauement cap al contrafort que baixa del pic d'Arcalis.

0:10.- Ens desviem cap a la dreta y deixem la pista. Afagem un corriol ben marcat que travesa les tarteres del Cap de la Coma. La pujada es forta i e terreny es a estones una mica desfet fins que arribem al Coll del Cap de la Coma o també coll d'Arcalís, aquí el camí ja no es desfet i veiem ja la vall d'Angonella.

0:40 Coll del Cap de la Coma 2715m.- Girem cap a la dreta i anem seguint pel vessant sud el corriol que boreja la carena. Pujem fins a un petit avantcim y per caminet pedregós fins al cim.

0:55 Pic de Cataperdís 2815m.- Al cim trobem un gros pedró. Les vistes son excel·lents, llastima de la estació d'esquí. Si el dia es clar podrem veure fins a la Pica d'Estats i la vista cap a al vall d'Angonella, paga la pena.
Amb bona neu l'itinerari es fa molt més agradable... pero hem d'anar-hi sempre fora ja de la temporda d'esquí.

El track de la ruta el podeu trobar aqui: