Ets a » Weblog MadTeam.net » Arxiu de Resenyes » Senderisme » Matagalls 1600m. Des De Sant Marçal.
Senderisme | Montseny
Matagalls 1600m. des de Sant Marçal.
Tipus d'Entrada: RESENYA | 1 visites

Ascensió pel contrafort oriental de la muntanya del Matagalls, on la fageda s'estén arreu. La primera mitja hora és força pendent, però la progressió per l'interior del bosc es molt agradable. Del pla del Parany a coll Pregon, on el pendent se suavitza, el camí flanqueja per la solana les elevacions de la carena. Coll Pregon es un pla herbat voltat de faigs, d'una bellesa incomparable (font pròxima). En assolir el collet de l'Home Mort, se surt del bosc definitivament i es descobreix, al lluny, la Creu de Matagalls, Trajecte final per la carena culminant de la serralada. Excursió fàcil i no excessivament dura, que transcorre quasi completament per l'interior del bosc i que es veu compensada amb escreix amb un extraordinari panorama des del cim, si el dia és clar. Itinerari fitat per la Diputació.

0:00 Sant Marçal - El camí arrenca al coll de Sant Marçal al (aparcament i Taula dels Tres Bisbes) i marxa de pla cap a l'W. De seguida s'estreny i comença a guanyar altitud ràpidament. Cap als 1200 m d'altitud s'assoleix un petit estrep o graonada de la carena, on es recull el camí vell per la dreta. El corriol reprèn l'ascens, amb tendència al SW, en contínues giragonses.

0:30 Pla del parany En arribar al pla del Parany (1380 m) se surt del bosc momentàniament. Es passa ran d'un faig monumental. La carena queda ara apartada a la dreta. El nostre camí flanqueja per la solana (S) un turó de la serra i arriba de pla a l'esmolat coll Sesportadores.

0:42 Coll Sesportadores - Després d'uns metres planers a prop del fil de la carena, el camí torna a flanquejar per migdia un nou turó de la serra, mes alt i gros. Finalment, després de planejar una estona se surt del bosc i es descobreix l'encisador coll Pregon.

0:55 Coll Pregon - Cruïlla de camins: al SW, a la font de coll Pregon (S') i Sant Bernat; al N, a Viladrau. El camí torna al bosc (W) i reprèn l'ascensió. Aviat s'assoleix el collet de l'Home Mort, al límit superior forestal.

1:05 Collet de l'Home Mort - Al NW ja es veu la Creu. El camí s'hi dirigeix seguint de prop la carena culminant.