Ets a » Weblog MadTeam.net » Arxiu de Resenyes » » Volta A La Coma Pedrosa
Excursionisme | Pirineu - Andorra
Volta a la Coma Pedrosa
Tipus d'Entrada: RESENYA | 1 visites

Si disposem de temps, sobretot si hem dormit al refugi de ComaPedrosa, és molt recomanable fer aquest circuit.

El cim del Port Vell presenta aquest curios pasadís

Des del cim del Coma Pedrosa, seguim la ruta per arribar al port de Baiau pasant pel mateix pic de Baiau. El tram que ve a continuació és el més delicat del circuit. Amb tendència a la part andorrana, però no gaire allunyats de la cresta, anem reseguint el cami mes o menys evident, marcat amb algunes marques vermelles, que va vorejant el cim per pujar per derrera, que ens deixen al cim de l'agulla de Baiau (2.859 m) (fig 1 i 2). Si pujem pel dret el tereny es força descompost y amb alguns pasos una mica tecnics (II). De l'agulla baixem sense cap problema al coll següent i assolim, amb tendència també al vessant andorrà el doble cim del pie de Sanfons (2.886 i 2.888 m), ample i suau (fig. 2). Girem al S i baixem sense dificultats per l'esquenall que separa la coma Pedrosa de la profunda vall de Tor, a la dreta. El vessant andorrà en canvi, esdevé cada vegada més accidentat. Passada una punta secundária marcada amb un pal metalic (2.775 m), la cresta es torna estreta, peró sense dificultats. Més enllá assolim un segon avantcim (2.671 m) i arribem a la portella de Sanfons (2.588 m) (fig. 3), des d'on podem baixar còmodament, per camí marcat, a la font dels Miquelets, I'estany de les Truites i el refugi de Coma Pedrosa. Enllacem poc més avall amb al collet del mateix nom i amb l'itinerari de pujada (2.30h des del Pic de Coma Pedrosa).

També tenim la opció d'anar fins el Pic del Port Vell (molt recomanable) i  baixar per la portella de Comallepla (fig 3), Desde la portella de Sanfons no triguem més de 20minuts en asolir el curios cim. Segim pel canal que queda en mig del cim y que per cami facil ens porta a la Protella de Comallemplà (fig 4). De la portella seguim el cami marcat amb marques grogues que porten al refugi de Comapedrosa. Al final el temps si fa no fa serà el mateix que si haguesim baixat per la Portella de sanfons.