Ets a » Weblog MadTeam.net » Arxiu de Resenyes » » Pic De Cataperdís. Cresta Nw I Variant Per Corredor
Alpinisme | Pirineu - Andorra
Pic de Cataperdís. Cresta NW i variant per corredor
Tipus d'Entrada: RESENYA | 1 visites

L'Ascensió per la creta NW es molt més atractiva que l'itinerari normal. Malgrat que pot presentar algunes dificultats (tres pasos de II, tots evitables per la dreta)

A meitat de recorregut de l'ascensio per la cresta NW

Per accedir-hi, ens dirigirem, des de les Bases del Pel Port de Rat, cap al Port de Rat per camí ben marcat. Un cop al Port ja entrem a la Cresta, on anirem trobant diversos centinelles, de roca bastant bona.

Si no anem amb compte, ens podem envolicar una mica que depen de com pot fer l'ascensió més entretinguda). La cresta presenta alguns trams una mica aeris, pero sense dificultat.

Finalment arribem al cim (1:30h)

Per baixar podem utilitzar l'itinerari de la ruta normal descrit més amunt.

Si anem encara en temporada de neu, i aquesta està en bones condicions, podem accedir a la Cresta per un dels multiples corredors que te.
Nosaltres vam pujar pel primer corredor que es veu un cop pasats els centinelles venit del Pot de Rat.
El pendent es moderat en tot el recorrgut, max 45º, fins a la sortida on es redreça una miqueta i depenent de l'estat de la neu pot presentar algun que altre problema. Hem de tenir en compte que aquest corredors només els tindrem accesibles o just avans o just despres d'acabar la temporada d'esquí. Passat setmana santa pot ser una bona época.