Ets a » Weblog MadTeam.net » Arxiu de Resenyes » » Santuari De Nuria - Coma Del Clot
Excursionisme | Pirineu - Vall de Nuria
Santuari de Nuria - Coma del Clot
Tipus d'Entrada: RESENYA | 1 visites

Itinerarique permet visitar un dels cims més poc freqüentats dels voltants del santuari de Núria. Mentre que centenars d'excursionistes pugen cada any al mític Puigmal, aquest cim i el seu veí el Torreneules, són pràcticament oblidats per tothom. Tot l'it. presenta molt bones vistes cap a l'alta vall del Freser i l'anomenada "olla de Núria", és a dir des del Puigmal fins al Noucreus.

0.00 h. Santuari de la Mare de Déu de Núria, 1.960 m. Important santuari català, situat al cor del Pirineu Oriental, en un pla a la confluència dels torrents de Finestrelles, Eina i Noucreus. En l'actualitat és un important centre turístic i d'esports d'hivern. S'hi venera la imatge de la Mare de Déu de Núria, romànica del s. XII, que la tradició conta que va deixar l'ermità Sant Gil, i que més tard fou trobada per uns bous que allà hi pasturaven. La peculiar situació de Núria l'ha fet accessible fins avui en dia, només pel curiós FC Cremallera, que enllaça amb la RENFE a l'estació de Ribes de Freser, i realitza un recorregut de 12 km de paisatges espectaculars, o bé a peu, des de Queralbs, en unes 3 h. de dura pujada per la gorja del riu Núria. Serveis: hotel de tres estrelles, restaurants, bars, refugi de muntanya, alberg de joventut (al Pic de l'Àliga), tendes de records i esports de muntanya, caixer automàtic, informació turística, socors a muntanya, dispensari, telèfon, telecabina al Pic de l'Àliga i estació del FC cremallera de Ribes de Freser.
Sortiu per l'estació del FC Creueu la via i pugeu en direcció a l'alberg de joventut del Pic de l'Àliga, pel camí que passa pel Viacrucis. Passeu pel costat del telecabina del Pic de l'Àliga. Mireu si hi podeu pujar i us podeu estalviar la primera mitja hora de recorregut.
0.30 h. Alberg Pic de l'Àliga, 2.125 m. Alberg de joventut de la Generalitat de Catalunya. De la placeta de l'interior pugeu flanquejant pel vessant herbat de la Coma del Clot. Rètol indicatiu. Deixeu el camí que puja cap a la carena, i aneu a travessar el torrent de la font Negra.
0.50 h. Torrent de Fontnegra. El camí herbat, puja pel vessant oposat fent alguna giragonsa. Més amunt arribeu a l'anomenada Font Negra. Bona visió sobre el Puigmal i el Pic del Segre, al vessant O de la vall.
Continueu pujant fort per un camí terrós. Alguna que altra fita.
1.20 h. Arribeu a un petit turó de la carena. Continueu amunt per un carena ampla i suau.
1.50 h. Coll suau i petit, 2.560 m. Situat al mig de la carena que uneix el Coma del Clot amb el Serrat de les Pedrisses. Continueu per rasos herbats lleugerament inclinats.
2.20 h. Coll de Torreneules, 2.560 m. Coll molt suau entre el Coma del Clot i el Puig de Torreneules. Creu en recordança d'uns excursionistes accidentats. Deixeu el camí que porta al refugi de Coma de Vaca, i continueu carena amunt cap al NE, fins al proper cim.
3.00 h. Cim de la Coma del Clot, 2.741 m. Cim ample i arrodonit, sense gaire forma de pic, sobretot si es puja pel seu vessant S. Antigament molts mapes anomenaven erròniament aquest pic Puig de Torreneules. Grandiosa visió de muntanyes sobre la vall de Núria i alta coma del Freser. El Puigmal és a primer terme al vessant oposat de la vall.