Ets a » Weblog MadTeam.net » Arxiu de Resenyes » Escalada en roca » Via Simon 120 M V+ Magdalena Superior - Montserrat
Escalada en roca | Montserrat - Magdalena Superior
Via SIMON 120 m V+ Magdalena Superior - MONTSERRAT
Tipus d'Entrada: RESENYA | 1 Comentaris | 1 visites

Roca en general força bona, exceptuant l'última tirada, on és possible trobar trams una mica fràgils.

Llargada del recorregut: 120 m.
Horari: 2 h.
Compromís: baix.
Material: 10 cintes exprés.
Primera ascensió: setembre 1988 per Manolo Muñoz Garcia.

Aproximació: des del Monestir de Montserrat prenem el camí que porta a la Creu de Sant Miquel, passant pel càmping, i el seguim fins al Pla de les Taràntules; aquí agafem el camí que porta al cim de Sant Geroni i ens desviem just als peus de la Magdalena Superior per arribar a la seva base, tot seguint un corriol poc marcat.

Descripció:
Primera tirada: després d'una petita grimpada (II) fins a la primera reunió, seguim recte per un tram fàcil però amb un equipament molt pobre i concentrat als darrers 10 metres. 35 m. III, III+, IV. 3 espits.
Segona tirada: sortim en diagonal cap a l'esquerra fins a buscar el tram de paret més proper a la canal, tot just a sota del marcat díedre de la següent tirada, a on arribem per muntar una reunió molt ben equipada. 30 m. IV+, V, IV+. 6 espits i 4 parabolts.
Tercera tirada: seguim el marcat díedre fins al final, vigilant el pas inicial de V+ (possible factor 2) que és el més difícil de la via; poc a poc perd dificultat. 20 m. V+, V-, IV. 6 parabolts.
Quarta tirada: sortim lleugerament cap a la dreta per creuar en diagonal a l'esquerra pocs metres després fins a col·locar-nos sota una petita panxa, que voregem per la dreta fins al cim de la Magdalena Superior. 25 m. IV+, IV, III. 6 parabolts.

Descens: en dos ràpels (10 i 30 m) per la vessant de l'Ullal de la Magdalena. L'equipament del segon és força precari, així que és preferible fer els dos en un sol ràpel.

1 Comentaris
Enviat per Joanet Trons el Tuesday 2 de June de 2009

“Estic bastant d'acord amb la teva graduacio, per a mi un pel baixeta sobre tot al segon llarg que crec que predomina mes el V que el IV+ i a la ultima tirada que te tres passos de V, pero ja sabem com es aixo de la graduacions, no?. En el que no etic d'acord es que trobesis "PARABOLTS". No hi ha ni un... tot son spits!!!Salut”